Gender Characteristics of Intelligence and Academic Achievement of Younger Schoolchildren
Будрина Екатерина Генриховна Procedia - Social and Behavioral Sciences (см. в книгах)
ТИП ПУБЛИКАЦИИстатья в журнале - научная статья
ГОД2017
ЯЗЫКEN
ЦИТИРОВАНИЙ2
АННОТАЦИЯ
Our study aims to identify gender-specific characteristics of intelligence and academic achievement in early school age. In order to measure intelligence we used WISC and also evaluated academic achievement. It was shown that in early school age there were no gender differences in academic achievement and intellectual development. It was found that boys and girls have a different structure of intelligence. The results of factor analysis showed a lack of differentiation of mental functions, which testifies to a "chaotic" organization of girls and boys' mental experience in this age.
ЦИТАТА
Budrina, E.G. Gender Characteristics of Intelligence and Academic Achievement of Younger Schoolchildren / E.G. Budrina. // Procedia - Social and Behavioral Sciences (см. в книгах). – 2017. – Т. 237. – С. 1390-1397
Статья содержит результаты сравнительного исследования психологических аспектов конкуренции в деятельности предпринимателей, продолжает серию публикаций, посвященных изучению субъективных сторон делов...
Our study aims to analyze the intellectual development of younger schoolchildren and identify the structure of intelligence in bilinguals and monolinguals. In order to define features of intelligence ...
Представлены результаты теоретико-эмпирического исследования особенностей социально-психологических характеристик российских предпринимателей - мужчин и женщин. Результаты свидетельствуют как о сходст...
В статье рассматриваются особенности когнитивных стилей импульсивность/рефлективность и полезависимость/поленезависимость в младшем школьном возрасте. Данное исследование выполнено в рамках теории о к...