Resource Factors of Intellectual Development in Younger Bilingual Students
Будрина Е.Г. Procedia - Social and Behavioral Sciences (см. в книгах)
ТИП ПУБЛИКАЦИИстатья в журнале - научная статья
ГОД2015
ЯЗЫКEN
АННОТАЦИЯ
Our study aims to analyze the intellectual development of younger schoolchildren and identify the structure of intelligence in bilinguals and monolinguals. In order to define features of intelligence WISC, Toulouse-Pieroni test and Bender test were used. Also educational achievements were estimated. It is shown that under the same academic achievements bilinguals and monolinguals have differences in intellectual development. It was found that bilingual and monolingual schoolchildren have different structure of intelligence. The results of the factor analysis revealed insufficient differentiation of mental functions, "chaos" in the organization of mental experience in younger bilingual and monolingual schoolchildren.
ЦИТАТА
Budrina, E.G. Resource Factors of Intellectual Development in Younger Bilingual Students / E.G. Budrina. // Procedia - Social and Behavioral Sciences (см. в книгах). – 2015. – Т. 185. – С. 314-320
Исследование направлено на анализ интеллектуального развития младших школьников и младших подростков и выявление структуры интеллекта в данных возрастах. Для оценки особенностей интеллекта использовал...
В статье рассматривается опыт сельской/загородной жизни личности как ресурс совладания с трудными жизненными обстоятельствами. Переживание пандемии и самоизоляции - критическая ситуация, которая дает ...
Our study aims to identify gender-specific characteristics of intelligence and academic achievement in early school age. In order to measure intelligence we used WISC and also evaluated academic achie...
В статье рассматриваются особенности когнитивных стилей импульсивность/рефлективность и полезависимость/поленезависимость в младшем школьном возрасте. Данное исследование выполнено в рамках теории о к...