Когнитивный стиль "узкий/широкий диапазон эквивалентности" в младшем школьном возрасте: возможности диагностики | Библиотека Института психологии РАН

Библиотека Института психологии РАН

Когнитивный стиль "узкий/широкий диапазон эквивалентности" в младшем школьном возрасте: возможности диагностики

Будрина Е.Г.
ТИП ПУБЛИКАЦИИ статья в сборнике трудов конференции
ГОД 2016
ЯЗЫК RU
ЦИТИРОВАНИЙ 7
АННОТАЦИЯ
The article describes the author's technique «Free sorting of animals», which is used for the diagnosis of cognitive style narrow/wide range of equivalency cognitive style in early school age. Difficulties in the diagnosis of a narrow/wide range of equivalency in adolescence were taken into account during the development of the technique. It is presented in the article. The material for sorting is pictures of birds and animals with their titles (that is visual and verbal row at a time). Two extreme subgroups were distinguished by means of cluster analysis (n = 151): productive «differentiators» and unproductive «globalists». Also an intermediate subgroup «categorizers» is distinguished. It occupies a middle position in the space of main and additional indicators.
ЦИТАТА
Будрина, Е.Г. Когнитивный стиль "узкий/широкий диапазон эквивалентности" в младшем школьном возрасте: возможности диагностики / Е.Г. Будрина. В сборнике: Ментальные ресурсы личности: теоретические и прикладные исследования. – 2016. – С. 126-131
АВТОРЫ

Будрина Екатерина Генриховна

ЛАБОРАТОРИЯ ПСИХОЛОГИИ СПОСОБНОСТЕЙ И МЕНТАЛЬНЫХ РЕСУРСОВ имени В.Н. Дружинина
Научный сотрудник

Публикаций в поиске

42
МЛАДШИЙ ШКОЛЬНЫЙ ВОЗРАСТ INTELLECTUAL DEVELOPMENT ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ
ПОХОЖИЕ ПУБЛИКАЦИИ