ROLE OF SPECIFICITY OF EDUCATION IN THE CONTEXT OF QUALITIES OF THINKING PDF
Сиповская Яна Ивановна The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences.
ТИП ПУБЛИКАЦИИстатья в сборнике трудов конференции
ГОД2019
ЯЗЫКEN
АННОТАЦИЯ
The article examines the ratio of 2 factors: the specificity of the educational environment and a number of qualities of thinking associated with the function of individual's mental control of the intellectual activity, namely: the selectivity of interests, rationality, reflexivity and dialogue, - in older teens. The study involved 111 ninth-graders of older adolescence (average age is 15 years). The methodological base of the study was a questionnaire "Quality of Thinking. The results of the study showed the significance of the influence of the specifics of school education on the degree of formation of a number of qualities of thinking, which can be interpreted in terms of the low degree of differentiation of the structure of a number of qualities of thinking due to their insufficient formation. Nevertheless, the structure of a number of qualities of thinking associated with the control of the intellectual activity, namely, the selectivity of interests and rationality, is characterized by low differentiation. The fact can be explained by the insufficient degree of formation of the construct.
ЦИТАТА
Sipovskaya, Y.I. ROLE OF SPECIFICITY OF EDUCATION IN THE CONTEXT OF QUALITIES OF THINKING / Y.I. Sipovskaya. В сборнике: The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences. – 2019. – С. 497-502
В статье исследуется соотношение 2-х факторов: специфика образовательной среды и ряд качеств мышления, связанных с инициацией и энергетическим поддержанием, сопровождением интеллектуальной деятельност...
В статье обосновывается необходимость создания специально организованной образовательной среды для проявления высших творческих способностей; рассматриваются возможности метода пролонгированной диагн...
В когнитивной психологии широко исследуются умозаключения по правилу транзитивности сравнительных оценок «Если A > B и B > C, то A > C» и ошибки, нарушающие это правило. При этом практически нет иссле...
Инсайтные задачи характеризуются низкой осведомленностью решателя о его близости к нахождению ответа. В данном исследовании была предпринята попытка использовать эмоциональную оценку в качестве индика...