Модель психического у детей с типичным развитием и нарушениями речи в дошкольном возрасте: ресурсный подход
Лебедева Е.И.
ТИП ПУБЛИКАЦИИстатья в сборнике трудов конференции
ГОД2016
ЯЗЫКRU
ЦИТИРОВАНИЙ1
АННОТАЦИЯ
The paper presents the study of theory of mind in preschool children with typical development and those with speech disorders. The age dynamics of understanding of false beliefs and deception in standard tasks and fairy tales in both groups was shown. The developmental heterochrony in understanding of children own false beliefs and false beliefs of other people was found. The relationship of verbal and nonverbal intelligence with the development of theory of mind in children with typical development was analyzed.
ЦИТАТА
Лебедева, Е.И. Модель психического у детей с типичным развитием и нарушениями речи в дошкольном возрасте: ресурсный подход / Е.И. Лебедева. В сборнике: Ментальные ресурсы личности: теоретические и прикладные исследования. – 2016. – С. 74-79