Понятийные, метакогнитивные и интенциональные способности как ресурсный фактор интеллектуального развития
Холодная М.А.
ТИП ПУБЛИКАЦИИстатья в сборнике трудов конференции
ГОД2016
ЯЗЫКRU
ЦИТИРОВАНИЙ22
АННОТАЦИЯ
The problem of individual intellectual resources comes to the forefront in contemporary studies. So from our perspective, conceptual, metacognitive and intentional abilities can act as resource factors in the development of intelligence. We studied conceptual and metacognitive abilities as a resources (compensating) factor in the intellectual development of adolescents with different forms of disontogenesis and conceptual (semantic, categorial and generative), metacognitive (voluntary and involuntary), as well as intentional (beliefs) abilities as predictors of intellectual competence of teenagers. According to our study it is conceptual (generative) abilities that play a key role in the intellectual development of adolescents.
ЦИТАТА
Холодная, М.А. Понятийные, метакогнитивные и интенциональные способности как ресурсный фактор интеллектуального развития / М.А. Холодная. В сборнике: Ментальные ресурсы личности: теоретические и прикладные исследования. – 2016. – С. 26-32