Понятийные, метакогнитивные и интенциональные способности как ресурсный фактор интеллектуального развития | Библиотека Института психологии РАН

Библиотека Института психологии РАН

Понятийные, метакогнитивные и интенциональные способности как ресурсный фактор интеллектуального развития

Холодная М.А.
ТИП ПУБЛИКАЦИИ статья в сборнике трудов конференции
ГОД 2016
ЯЗЫК RU
ЦИТИРОВАНИЙ 22
АННОТАЦИЯ
The problem of individual intellectual resources comes to the forefront in contemporary studies. So from our perspective, conceptual, metacognitive and intentional abilities can act as resource factors in the development of intelligence. We studied conceptual and metacognitive abilities as a resources (compensating) factor in the intellectual development of adolescents with different forms of disontogenesis and conceptual (semantic, categorial and generative), metacognitive (voluntary and involuntary), as well as intentional (beliefs) abilities as predictors of intellectual competence of teenagers. According to our study it is conceptual (generative) abilities that play a key role in the intellectual development of adolescents.
ЦИТАТА
Холодная, М.А. Понятийные, метакогнитивные и интенциональные способности как ресурсный фактор интеллектуального развития / М.А. Холодная. В сборнике: Ментальные ресурсы личности: теоретические и прикладные исследования. – 2016. – С. 26-32
АВТОРЫ

Холодная Марина Александровна

ЛАБОРАТОРИЯ ПСИХОЛОГИИ СПОСОБНОСТЕЙ И МЕНТАЛЬНЫХ РЕСУРСОВ имени В.Н. Дружинина
Главный научный сотрудник

Публикаций в поиске

246
ИНТЕЛЛЕКТ INTELLIGENCE КРЕАТИВНОСТЬ
ПОХОЖИЕ ПУБЛИКАЦИИ